Obserwatorzy

Winx club

Bloom (z ang. rozkwitać) urodziła się 10 grudnia, a jej magicznym znakiem jest Smok. Jest czarodziejką o najpotężniejszej mocy – Płomieniu Smoka, jest również księżniczką planety Domino. Rodzicami Bloom są królowa Marion i król Oritel. Dziewczyna, gdy była jeszcze malutka, została uratowana przez swoją starszą siostrę Daphne, która była nimfą jeziora Roccaluce. Podczas, gdy Trzy Prastare Wiedźmy chciały odebrać jej moc Smoczego Płomienia, Daphne przeniosła ją na Ziemię i ukryła w bezpiecznym miejscu. Na Ziemi zaadoptowali ją Vanessa oraz Mike. To bardzo rozważna i mądra dziewczyna, zawsze zrobi krok do przodu bez chwili wahania. Bloom ma rude włosy sięgające jej do bioder, niebieskie oczy i jasną karnację. Jej chłopakiem jest książę Sky, a bliźniaczą wróżką Lockette. Bloom poznajemy jako pierwszą, na początku ma 16 lat. W odcinku 1 (seria pierwsza) uratowała Stellę przed złymi mocami, tym samym odkrywając, że posiada magiczne zdolności. Jej przybrani rodzice niechętnie zgodzili się na jej przeniesienie do szkoły magii Alfea, ale jednak zaakceptowali decyzję córki. Swoją pierwszą transformację zdobyła przypadkiem, podczas walki z Trix. Później miała wielkie problemy, żeby ją powtórzyć. W końcu jednak nauczyła się w pełni kontrolować swoje magiczne siły. Strój po transformacji posiada dwuczęściowy w kolorze niebieskim. Drugi poziom mocy (seria druga), czyli Charmix (w postaci puchatej różowej torebki) zdobyła, gdy nauczyła się działać wspólnie z innymi. Ale dopiero z Enchantix (seria trzecia) miała największy problem. Nie mając własnej planety, dla której mogłaby się poświęcić, musiała udać się na wyspę "Pyros", gdzie dosłownie "wymusiła" w sobie trzeci poziom mocy, dzięki koncentracji, odwadze i wierze. W filmie pełnometrażowym "Klub Winx: Tajemnica Zaginionego Królestwa" czarodziejka wraz z przyjaciółmi udaje się na Obsydian, gdzie toczy bitwę z Trzema Prastarymi Wiedźmami i Mandragorą. Bloom z pomocą przyjaciół udaje się odnaleźć biologicznych rodziców Oritela i Marion, i przywrócić życie na jej planecie Domino. Dopiero wtedy tak naprawdę budzi w sobie prawdziwe moce Enchantix i zostaje Wróżką Strażniczką swojego świata. Po tym wydarzeniu dostaje misję, którą musi wypełnić na Ziemi (seria 4) i zdobywa moc Believix. Ma wówczas 18 lat.

Stella[edytuj]

Stella (z wł. gwiazda) urodziła się 18 sierpnia, a jej magicznym znakiem jest Syrena. Stella jest czarodziejką Słońca i Księżyca z planety Solaria. Jej rodzice to Radius i Luna, którzy w trakcie opowieści zaczynają się ze sobą nie dogadywać oraz wkrótce rozwodzą. Stella bardzo to przeżywała i nie mogła się z tym faktem pogodzić. Było jeszcze gorzej, gdy jej ojciec miał zamiar wziąć ślub z hrabiną Cassandrą, która, jak się później okazało, próbowała zostać królową za pomocą złych czarów. Czarodziejka w dniu ślubu uratowała ojca od jej magicznego uroku. Stella uwielbia wyglądać modnie i dbać o swój wygląd. Jej garderoba jest największa i najbogatsza w całym królestwie. Czarodziejka wiele razy brała udział w konkursach piękności i najczęściej je wygrywała. Jest także wesoła, dowcipna, odważna, zawsze służy dobrą radą w sprawach mody. Natomiast kiepsko się uczy, a logiczne myślenie przychodzi jej z trudem. Lubi spacerować po parkach ze swoim chłopakiem Brandonem. Jej bliźniaczą wróżką jest Amore. Stella ma blond włosy do kolan, jasną karnację i piwne oczy. Jest najstarsza z całej paczki, na początku (seria pierwsza) ma 17 lat i powtarza klasę pierwszą, gdyż została wyrzucona ze szkoły ze magiczny incydent, który wywołał wiele strat. Już od początku posiada zwykłą transformację, a jej strój jest dwuczęściowy i koloru pomarańczowego. Używa również do walki magicznego berła, które zazwyczaj nosi na palcu w postaci pierścienia. Charmix (seria druga) zdobyła, gdy odważyła się przyznać do błędu i przeprosić Laylę. Enchantix otrzymała, gdy uratowała swojego ojca przed śmiercią (seria trzecia). Wkrótce po licznych zasługach dla magicznego świata, dostaje dyplom ukończenia szkoły oraz tytuł Wróżki Strażniczki swojej planety - Solarii. W tym czasie ma 19 lat.

Flora[edytuj]

Flora (z łac.) urodziła się 1 marca, a jej magicznym znakiem jest Driada. Pochodzi z planety pełnej roślinności i wodospadów zwanej Linphea. Posiada młodszą siostrę Miele. Niewiele wiadomo na temat jej pochodzenia czy rodziny. Flora to skromna, cicha, nieśmiała dziewczyna o wielkim sercu - jest wrażliwa i romantyczna. Uwielbia się uczyć i jest jedną z najlepszych uczennic w Alfea. Kocha wszelkiego rodzaju przyrodę, także zwierzęta. Z racji tego iż jest bardzo rozsądną, oczytaną i pokojowo nastawioną postacią, bardzo często łagodzi wszelkie spory w grupie czarodziejek. Gotowa jest zrobić wszystko by uratować swoje przyjaciółki. Przygarnęła wiedźmę Mirthę, tuż po tym jak została zamieniona w dynię. Bardzo długo i cierpliwie szukała dla niej lekarstwa. Flora jest bardzo dobra w przyrządzaniu wszelkiego rodzaju mikstur i zna wiele zaklęć, które nie raz uratowały Winx z opresji. Przez swoją nieśmiałość nie ma odwagi rozmawiać z mężczyznami, dlatego też romantyczne listy wysyłane przez równie cichego Helia zrobiły na niej ogromne wrażenie i pomogły połączyć się tej dwójce. Jej bliźniaczą wróżką jest Chatta, a zwierzątkiem kotek Coco. Flora jest czarodziejką natury - włada nad całą zieloną roślinnością. Po przemianie ubrana jest w różową sukienkę bez ramiączek. Nosi całkowicie rozpuszczone włosy, a z pleców wystają jej małe zielone skrzydełka. Charmix obudziła w sobie odcinku 23 serii drugiej (odc. 49) wówczas gdy odważyła się wyznać swoje uczucia względem Helia. Jej broszka Charmixu wygląda jak srebrne skrzydła, na których w samym środku umieszczony został różowy kamień. Do tego posiada torebkę zawieszoną na ramieniu w kształcie róży. Enchantix otrzymała gdy uratowała swoją młodszą siostrę przed utonięciem w rzece - odcinek 12 serii trzeciej (odc. 64). Po przemianie skrzydła zwiększają się i zmieniają kolor na różowy z zielonymi elementami. Ubrana jest w sukienkę bez wcięcia w tali zawiązywaną na szyi - wszystko w kolorze czysto różowym. Pojemnik na Magiczny Pył przypomina różowo-fioletową czterolistną koniczynę.

Musa[edytuj]

Musa (z wł. muzyka) pochodzi z planety Melodia. Urodziła się 30 maja, a jej magiczny znak to Chochlik. Jest córką śpiewaczki Matlin i muzyka Ho-Boe. Matka dziewczyny zmarła na nieuleczalną chorobę, gdy ta była jeszcze malutka. Ho-Boe nie mógł pogodzić się ze śmiercią swojej ukochanej żony, a każda nuta jakiejkolwiek melodii przypominała mu o tej stracie. Nie chciał aby Musa zajmowała się muzyką. Wkrótce dziewczyna dała mu do zrozumienia, że muzyka jest dla niej najważniejsza, to sens jej życia i to dzięki niej wciąż pamięta o miłości matki. Musa potrafi zagrać na każdym instrumencie, a jej piosenki płyną prosto z serca i wzruszają do łez. Czarodziejka bywa wybuchowa, roztrzepana ale zawsze jest gotowa pomóc potrzebującym. Wielką wagę przykłada do wierności, zaufania i szczerości, których bardzo potrzebowała od Rivena. Przez bardzo długi czas dwójka ta miała się ku sobie, jednak nie mogła się ze sobą dogadać przez skrytość i niedostępność Rivena. Wkrótce udaje się czarodziejce dotrzeć do serca chłopaka. Musa marzy o tym, aby pozostać w Gardenii i zrobić karierę piosenkarki pod okiem Jasona Queena. Jej bliźniaczką wróżką jest Tune, a zwierzątkiem miś Pepe. Musa jest czarodziejką muzyki, a po przemianie ma czerwoną bluzkę bez rękawów i spódniczkę z rozcięciem z boku. Włosy wiąże w dwa krótkie kucyki (ich długość zmienia się w trzeciej serii). Posiada fioletowe podwójne skrzydełka. Charmix zdobyła w odcinku 21 drugiej serii (odc. 47), kiedy przełamała się i postanowiła w pełni zaufać Rivenowi. Jej Charmix wygląda jak srebrny klucz wiolinowy z fioletowym kryształem oraz jak odtwarzacz muzyczny przewieszony na biodrze w granatowym kolorze. Enchantix posiadła w odcinku 10 trzeciej serii (odc. 62) przy okazji pożaru w bibliotece Alfea, kiedy uratowała księżniczkę Galatea przed niebezpieczeństwem. Po tej przemianie jej skrzydła stają się większe i zmieniają kolor na pomarańczowy, a ubrana jest w malinowy top bez ramiączek i spódniczkę z pomarańczową chustą. Pojemnik na Magiczny Pył przypomina chiński lampion w kolorze różowo-błękitnym.

Layla[edytuj]

Layla/Aisha (z arab. życie) urodziła się 15 czerwca, jej magicznym znakiem jest Chimera. Po raz pierwszy pojawia się dopiero w drugiej serii. Jest córką Teredora i Niobe - władców świata Andros, przez co jest księżniczką. Rodzice zaaranżowali dla niej małżeństwo z mężczyzną, którego nigdy wcześniej nie widziała. Czarodziejka nie była tym zachwycona, ale jak okazało się, że tym tajemniczym chłopakiem jest Nabu - zafascynowana jego urokiem - od razu się zakochała. Layla jest bardzo wysportowana, zdolna, dumna i zdecydowana. Jest najodważniejsza ze wszystkich Winx i zawsze pierwsza leci na ratunek, jednak boi się samotności i ciemności. W wolnym czasie lubi ponieść się muzyce i zatopić w tańcu. Jako jedna z niewielu osób w magicznym wszechświecie wie gdzie znajduje się Wioska Wróżek i często razem z rodziną pomaga wróżkom Pixie. Jej bliźniaczą wróżką jest Piff, a zwierzątkiem króliczek Milly. Layla jest czarodziejką fluidów (tz. Morphix) - jej magia polega kontrolowaniu fioletowej cieczy, która potrafi przybierać różne kształty, poniekąd panuje także nad wodą. Po głównej przemianie nosi zielony strój - bluzkę na jedno ramiączko i krótkie spodenki zasłonięte zwiewną spódniczką. Jej skrzydełka mają odcień błękitu i są bardzo przeźroczyste. Charmix zdobyła w odcinku 22 serii drugiej (odc. 48) pokonując swój największy lęk przed ciemnością. Broszka Charmixu wygląda jak odwrócone do góry nogami serduszko w kolorze srebrnym z różowym kryształem w środku, a na biodrach nosi różową torebkę z falbanką. Enchantix obudziła w sobie jako pierwsza z Winx, poświęcając się dla swojej ciotki, królowej syren imieniem Ligea. Miało to miejsce w odcinku 6 trzeciej serii (odc.58). Po przemianie posiada zielono-błękitną spódniczkę w pasy. W podobnej kolorystyce jest jej top bez ramiączek. Całkowicie zmienia się fryzura Layli - na czubku głowy ma związaną część włosów w dwa kucyki, które swobodnie opadają z resztą. Na czole widnieje diadem, a skrzydła zmieniają barwę na różowy z zieloną obwódką. Pojemnik na Magiczny Pył przypomina okrąg z owalną buteleczką w środku - jest turkusowy.

Tecna[edytuj]

Tecna (z wł. technologia) pochodzi z planety Zenith i jest córką władców tej planety, a tym samym księżniczką. Urodziła się 16 grudnia, a jej magicznym znakiem jest Tryton. Tecna uwielbia nauki ścisłe, komputery, gadżety i zagadki nie do rozwiązania. Jest najrozsądniejszą z grupy czarodziejek, posiada wiedzę z każdej dziedziny i nie raz dzięki swojemu oczytaniu uratowała przyjaciółki przed zgubą. Tecna nie rozstaje się choćby na minutę ze swoimi gadżetami, wie że zawsze może liczyć na ich pomoc i że nigdy jej nie zawiodą. Czarodziejka jest bardzo skryta, niedostępna i dość nieufna, ale zawsze gotowa do poświęcenia. Jej zamknięte serce otworzyło się jedynie dla Timmy'ego. Początkowo rodzice Tecny nie byli zadowoleni z partnera córki. Woleli, aby związała się z kimś z rodzinnej planty, z kimś zamożnym i znanym. Wkrótce mają przyjemność poznać chłopaka i przekonują się, że lepiej nie mogła wybrać. Jej bliźniaczą wróżką jest Digit, a zwierzątkiem kaczor Chicko. Czarodziejka posiada moc technologii, a po przemianie ma na sobie fioletowy kombinezon, który całkowicie zakrywa jej ciało. Na głowie pojawia jej się wówczas fioletowy kask z zielonym kamieniem. Posiada dość oryginalne zielone skrzydła, które zmieniają się w hologramową siatkę podczas lotu. Charmix zdobyła w 22 odcinku drugiej serii (odc. 48), w momencie gdy odłożyła dumę na drugi plan i przyznała się do błędu przed Timmy'm. Jej Charmix to srebrna broszka w kształcie trójkąta z zielonym kamieniem w środku, a także niebiesko-zielona torebka przypominająca mały komputer z antenką. Enchantix zdobyła poświęcając się dla całego magicznego świata, kiedy to zamknęła niebezpieczny portal do wymiaru Omega. Miało to miejsce w 13 odcinku trzeciej serii (odc. 65). Po przemianie charakterystycznym elementem jej stroju stają się potrójne skrzydła. Całkowicie zmienia się fryzura Tecny - włosy znacznie się wydłużają, a także cały jej ubiór - posiada osobną bluzkę i spodenki. Kolorem przewodnim w jej stroju pozostaje fioletowy. Pojemnik na Magiczny Pył przypomina owalny flakonik na perfumy i jest w kolorze fioletowym z błękitną zatyczką.

Roxy[edytuj]

Roxy po raz pierwszy pojawia się w czwartej serii. Urodziła się 8 grudnia, ma 15 lat. Początkowo uważana była za ostatnią czarodziejkę na Ziemi, przez co ścigana była przez Czarnoksiężników z Czarnego Kręgu, którzy pragnęli jej mocy. Mieszka z ojcem w Gardenii. Matką dziewczyny jest Morgana – królowa ziemskich czarodziejek, która opuściła dom, by chronić ukochaną rodzinę przed złymi mocami. Roxy nigdy jej nie poznała. Tuż po tym jak staje się czarodziejką, dowiaduje się prawdy o swoim pochodzeniu, a Morgana wraca do rodziny. Najlepszym przyjacielem Roxy jest pies Artú. Na rodzinnej farmie, którą kiedyś zamieszkiwała, Roxy znajduje Biały Krąg, nad którym tylko ona może zapanować. Roxy boi się tego, co się wokół niej dzieje, nie chce walczyć ani być czarodziejką. W późniejszym czasie nabywa pewności siebie i przekonuje się, że wspólnie z przyjaciółmi można wiele zdziałać. W końcu znalazła w sobie wystarczająco dużo siły, by przejść transformację Believix. Po przemianie ma zielony dwuczęściowy strój. Jej skrzydła są zielono-różowe i ozdobione w odciski łap psa. Posiada moc panowania nad zwierzętami - potrafi sprawić, żeby mówiły ludzkim głosem, rozumie je i korzysta z ich pomocy. Believix to jej naturalna siła, która płynie prosto z serca. Nikogo nie musiała o tym przekonywać ani nic udowadniać, wystarczyło, że uwierzyła w siebie. Korzystać z pełni mocy Believix nie może, ponieważ jest nowicjuszką. Początkowo zwykłe czary przychodzą jej z trudem, dlatego składa podanie o naukę w Alfea. Zostaje przyjęta i na początku piątej serii udaje się do szkoły magii, by zacząć naukę. Dołączyła do klubu Winx jako 7 czarodziejka.

Bohaterowie[edytuj]

Chłopcy z Czerwonej Fontanny[edytuj]

  • Sky jest królem Heraklionu. Urodził się 20 marca. Jego magicznym znakiem jest Feniks. Wprawny pilot myśliwców i zręczny szermierz. Potrafi bronić się bumerangiem. Ma szlachetne serce, jest wierny i odpowiedzialny. Altruista, romantyk. Chłopak Bloom. W filmie się jej oświadcza. W pierwszej serii zamienia się rolami z Brandonem i udaje giermka księcia. Jego ulubiony kolor to niebieski.
  • Brandon – Przyjaciel i giermek Sky'a. Urodził się 23 września. Jego magicznym znakiem jest nereida. Przystojny i niepokonany w posługiwaniu się mieczem oburącz oraz oszczepem. Uwielbia się wspinać oraz fascynuje się motorami. Jego hobby jest podrywanie dziewczyn, ale z całego serca kocha Stellę. W końcu decyduje się spędzić ze Stellą resztę życia i oświadcza się jej. W pierwszej serii zamienia się rolami ze Sky’em. On udaje księcia. Jego ulubiony kolor to zielony.
  • Helia – jego dziadek to Saladyn. Urodził się 2 września i magiczny znak to jednorożec. Najlepszy uczeń, poświęcił się sztuce. Bardzo sprawny. Lubi przyrodę. Chłopak Flory od drugiej serii. Stosuje defensywny styl walki – unieruchamia wrogów za pomocą specjalnych linek przyczepionych (w 2 i 3 seri laserowych) do jego rękawicy. W 4 serii zmienia fryzurę. Jego ulubiony kolor to pomarańczowy.
  • Riven – Urodzony 15 października, jego magiczny znak to żywioł. Jest samotnikiem i woli działać sam. Wcześniej trzymał z Trix, teraz trzyma z Winx i chłopakami. Nie ufa dziewczynom (ponieważ matka go porzuciła z powodów materialnych). Lubi współzawodniczyć ze Sky’em. Świetny we władaniu szablą i zręczny w dyscyplinach sportowych. Jest dzielny, przebiegły, nieufny, podejrzliwy i dziki. Od drugiej serii tworzy parę z Musą. W 4 serii można zauważyć że jest zazdrosny o Musę i z nią zrywa ale wracają do siebie w ostatnim odcinku 4 serii. Jego ulubiony kolor to bordowy.
  • Timmy – nieśmiały chłopak zakochany w Tecnie, intelektualista. Sprawia wrażenie tchórzliwego, dlatego często musi udowadniać swoją odwagę. W walce używa pistoletu na laserowe dyski. Jego ulubiony kolor to żółty.
  • Ophir/Nabu – bardzo opiekuńczy i waleczny chłopak Layli (od trzeciej serii), w czwartej serii jej się oświadcza. Włada magią – do jego umiejętności należy między innymi znikanie, tworzenie magicznej bariery, zamienianie dotkniętego obiektu w kamień oraz lewitacja. W walce wspomaga się magicznym kosturem. Ginie w 102 odcinku (24 epizodzie 4 serii), poświęca się dla reszty, wchłaniając energię Czarnego Kręgu, która go zabija. Aczkolwiek okazuje się, że śmierć to za dużo powiedziane, on po prostu zasypia na wieki.
  • Wróżki[edytuj]

    • Lockette – wróżka portali, bliźniacza wróżka Bloom.
    • Amore – wróżka miłości, bliźniacza wróżka Stelli.
    • Chatta – wróżka gadulstwa i sekretów, bliźniacza wróżka Flory.
    • Tune – wróżka dobrych manier, bliźniacza wróżka Musy.
    • Digit – wróżka zaawansowanej technologii, bliźniacza wróżka Tecny.
    • Piff – wróżka słodkiego snu, bliźniacza wróżka Layli.
    • Jolly – wróżka kart, starsza siostra Livy.
    • Livy – wróżka wiadomości, młodsza siostra Jolly.
    • Zing – wróżka owadów.
    • Glim – wróżka robaczków świętojańskich.
    • Concorda – opiekunka kodeksu w Alfei.
    • Discorda – opiekunka kodeksu w Chmurnej Wieży.
    • Athena – opiekunka kodeksu w Czerwonej Fontannie.
    • Ninfea – opiekunka kodeksu w Wiosce Wróżek.
    • Flowers – wróżka kwiatów.
    • Gemma – wróżka kamieni szlachetnych i bliźniacza wróżka Diaspro.
    • Cougratte – wróżka muzyki.
    • Gigi – wróżka psot i figli.
    • Kania – wróżka śmiechu.
    • Pozostałe; Katie, Liz, Merry, Ongerte, Purplekiss, Sixsweet, Sophia, Zalow, Maki, Lani.

    Inne postacie[edytuj]

    • Diaspro – rówieśniczka Bloom, księżniczka nieznanej widzom planety żyjącej w ścisłym pokoju z Heraklionem. Z tego powodu dziewczyna od wielu lat była przeznaczona Sky’owi – księciu wspomnianej krainy. Mieli wziąć oni ślub i razem władać nad wymiarami. Przez dłuższy czas Diaspro zamieszkiwała Heraklion. Cały czas znajdowała się w pobliżu Sky’a, do czasu gdy rozpoczynał się rok szkolny i Sky wyruszał w podróż do znajdującej się w Magix Czerwonej Fontanny, szkoły dla specjalistów. W pierwszym sezonie serialu księżniczka przybywa do Magix, by kibicować swemu narzeczonemu z trybun w czasie wielkich, szkolnych pokazów. Wówczas dochodzi do spotkania z Bloom, księżniczką Domino i obecną dziewczyną Sky’a – której nic o Diaspro chłopak nie powiedział. Bloom bierze księżniczkę za czarownicę i stacza z nią pojedynek. Diaspro przegrywa, wyjawia jednak na jaw wiele tajemnic, między innymi to, że prawdziwy książę Sky ukrywa się pod postacią giermka Brandona. Sky musi dokonać miłosnego wyboru. Stawia na Bloom. Rozgniewana Diaspro odchodzi, nie przestaje jednak myśleć o Sky’u. W czasie, gdy wymiar Magix zostaje pogrążony w mroku przez wiedźmy Trix, Diaspro i jej ludzie przybywają, by uratować księcia. Ten nadal jednak nie odwzajemnia uczucia dziewczyny. Nie przekonuje się do niej również w sezonie drugim. Można się w nim dowiedzieć, iż Diaspro została uprowadzona przez złych ninja. Na szczęście Bloom i magikom udaje się ją odbić. W trzeciej serii serialu Diaspro pojawia się na moment na Heraklionie – zjawia się na tamtejszym balu. Jest wtedy w bliskiej współpracy z czarnoksiężnikiem Valtorem. Czarodziejka podaje Sky'owi środek miłosny. Ponownie zostaje jego narzeczoną i przejmuje rządy na planecie. Bloom udaje się jednak zdjąć czar z księcia, przez co plany Diaspro wychodzą na jaw. Według komiksów z serii "Winx Club", po wszystkich tych wydarzeniach Diaspro opuściła planetę i cały magiczny wymiar. Nie wiadomo, co robiła w tym czasie, po paru miesiącach jednakże powraca, z zamiarem zostania dobrą i sprawiedliwą królową. Aby tak się stało, musi mieć dostęp do biblioteki Alfei. Dochodzi do spotkania między Diaspro, a Bloom. Tym razem wszystko przebiega inaczej – dziewczyna zostaje zaakceptowana przez grupę Winx. Zostaje jednak poddana złowrogiemu zaklęciu, przez który zaczyna chorować. Przez cały czas odwiedza ją Sky, wzbudzając przy tym zazdrość Bloom. Obie czarodziejki wyjaśniają sobie jednak wszystko. Gdy Sky wpada w tarapaty, obie wyruszają mu na pomoc. Przy okazji pozbywają się choroby Diaspro, która okazała się być wynikiem czaru Trix. Razem dziewczyny ratują księcia z opresji (przed olbrzymimi pająkami). Bloom i Sky odchodzą, a Diaspro zdała sobie sprawę, iż nadal coś czuje do Sky’a i być może warto znów się nim zainteresować... Jako czarodziejka Diaspro osiągnęła dopiero pierwszą formę transformacji. Jej moc to kamienie szlachetne a, jej bliźniaczą wróżką może być Gemma, która ma taką samą moc.
    • Daphne – starsza siostra Bloom. Jest nimfą jeziora Roccaluce nazywana także nimfą nimf. Zginęła ratując Bloom przed trzema prastarymi wiedźmami. Po uwolnieniu rodziców Bloom z otchłani ciemności zamieszkuje razem z nimi i Bloom w zamku.
    • Mirta – czarownica z chmurnej wierzy, która po wydarzeniach z pierwszej serii zaczęła uczęszczać do Alfei. Jest czarownicą, która ma moc przemieniania emocji w obrazy. Pomogła Bloom i jej przyjaciółkom pokonać Trix, przez co za karę Icy przemienia ją w dynie. Zaklęcie zostaje odwrócone dopiero w przed ostatnim odcinku pierwszej serii przez Florę. Najlepszą przyjaciółką Mirty jest Lucy, czarownica ucząca się w Chmurnej Wierzy. W późniejszych seriach widzimy jak wygląda jej transformacja. Jej strój jest różowo-szary, dwuczęściowy. Mimo nauki w szkole dla czarodziejek, Alfei Mirta nie rezygnuje z uprawiania czarnej magii. Widzimy to najlepiej w filmie"Winx Club - Tajemnica Zaginionego Królestwa", kiedy to Mandragora przypuszcza atak na Alfeę.
    • Oritel i Marion – biologiczni rodzice Bloom. W filmie zostają uratowani przez Winx i Specjalistów.
    • Mike i Vanessa – przybrani rodzice Bloom. Dali jej Kiko.
    • Król Radius – ojciec Stelii. Pod wpływem czaru Cassandry miał być jej mężem.
    • Hrabina Cassandra – niedoszła żona króla Radiusa; zawarła umowę z Valtorem, żeby przejąć władzę na Solarii.
    • Chimera – córka Cassandry jest czarodziejką i uczy się w szkole beta. Pojawia się w pierwszym odcinku trzeciej serii. Ma dwie przyjaciółki. Od poznania, Stella jej nie lubiła. Wygrała awanturę o sukienkę, miała zostać następczynią tronu Solarii zamiast Stelli.
    • Mitzie – dawna znajoma Bloom. Jednak nigdy nie była jej bliska. Niewrażliwa i wyniosła. W 4 serii Mitzie i jej dwie koleżanki dostają moc od czarnoksiężników. Starała się odbić chłopaka Stelli. Dowiaduje się także że Winx są czarodziejkami.
    • Klaus - ojciec Roxy i ukochany Morgany, pojawia się jedynie w 4 serii. Właściciel klubu Frutti.
    • Andy - były chłopak Bloom, chodzili razem do liceum, poznajemy go w 4 serii. Gra wraz z zespołem w klubie Frutti. Sky był o niego zazdrosny z powodu Bloom.
    • Jason Queen - poznajemy go w 4 serii. Jest producentem muzycznym. Chciał uczynić z Musy gwiazdę popu. Musa była nim zauroczona, jednak to zafascynowanie minęło, gdy dowiedziała się że bierze ślub. Riven był strasznie o niego zazdrosny.

    Ziemskie Czarodziejki[edytuj]

    • Morgana – ziemska Królowa Czarodziejek i jak się później okazuje, również matka Roxy. Dawno temu zakochała się w ziemskim mężczyźnie, miała z nim dziecko. Była gotowa opuścić królestwo dla rodziny. Ale wtedy pojawili się Czarownicy z Czarnego Kręgu. Morgana musiała walczyć z ich przywódcą, niestety jednak przegrała. Czarownicy usunęli ją ze wspomnień Klausa (jej ukochany) i wszystkich jej przyjaciół. Słuch po niej zaginął, jakby nigdy nie istniała. Ale Ogron popełnił błąd, którego wkrótce żałował. Nie złapał wszystkich ziemskich czarodziejek, zlekceważył tę najmniejszą z nich. To właśnie uratowało córkę Morgany - Roxy. Królowa ziemskich czarodziejek nawiązywała kontakt z Roxy poprzez sny - mówiła do niej i ostrzegała ją przed czarownikami. W późniejszym czasie jak Winx i Roxy trafiają do jej pałacu i cała historia kończy się dobrze, kobieta wyznaje córce prawdę. Morgana oddaje koronę Nebuli, a sama wraca do rodziny na Ziemię.
    • Sibylla – czarodziejka sprawiedliwości (wł. di giustizia). Winx wyruszają do niej, by ta pomogła wyleczyć jednego z Łowców Czarodziejek (grupy chwilowo działały razem, w późniejszym czasie znowu walczyły ze sobą). Sibylla ma piękne, długie rude włosy i imponującą suknię. Jest uprzejma i dystyngowana.
    • Diana – kobieta z mocą natury, zamieszkuje dżunglę Amazonii. Ma przemianę zwaną Sophix i jest głową tamtejszych plemion. Ma bordowe długie włosy, zieloną spódnicę, fioletowy biustonosz. Początkowo jest wrogiem Winx, ale później przekonuje się do nich.
    • Aurora – jasnowłosa kobieta o mocach lodu. Jest przedstawicielką rasy ziemskich czarodziejek lodu (Lovix). Początkowo walczy z Winx i Roxy, ale później zawieszają topór wojenny. Zamieszkuje jaskinię lodową.
    • Nebula – kobieta o ciemno-niebieskich krótkich włosach. Jest czarodziejką-wojowniczką, główną strażniczką ziemskiego królestwa czarodziejek. Kobieta miała dobre intencje, była jednak zbyt pewna siebie. Chciała sama pokonać Łowców Czarodziejek. W planie tym przeszkodziła jej jednak ziemska królowa czarodziejek - Morgana, dlatego też Nebula postanowiła ją uwięzić. Wtargnęła również w ciało Roxy poprzez Biały Krąg i w jej ciele zaczęła walkę z Łowcami Czarodziejek, została jednak wypędzona z ciała Roxy przez Winx. Pod koniec 4 serii przekonała Laylę, że razem zdołają zemścić się na Łowcach Czarodziejek, którzy zabili Nabu (ukochanego Layli). Głównym bohaterkom udaje się jednak przemówić Nebuli do rozsądku. Morgana w ostatnim odcinku 4 serii przekazała jej swoją koronę oraz władzę nad ziemskim królestwem.

    Zwierzaki[edytuj]

    • Kiko – mały, niebieski królik Bloom. W drugiej serii był zazdrosny o wróżki, uwielbia spać i jeść. Czarodziejki często zostawiają go, aby opiekował się pluszakami z Love&Pet.
    • Lady – suczka Sky'a o kremowym umaszczeniu, występuje tylko w pierwszej serii.
    • Kaczor Pepe – zwierzątko stworzone przez Florę. Uwielbia Icy i jest przekonany, że ona jest jego mamą. Icy najczęściej zamienia go w bryłę lodu. Pod koniec pierwszej serii ląduje w Świątyni Roccaluce z Icy, dalsze jego losy nie są znane.
    • Artú – wierny pies Roxy, pierwszy raz pojawia się w czwartej serii. Dzięki magicznym umiejętnością swojej pani otrzymuje dar porozumiewania się z ludźmi.
    • Peg – biała klacz, którą Bloom dostała od prawdziwych rodziców w prezencie. Pierwszy raz pojawia się w filmie "Magiczna Przygoda". Po zjedzeniu resztek magicznej energii Drzewa Życia, otrzymuje skrzydła i róg, przez co przemienia się w pegaza.
    • Ron- kotek Bloom niewiadomego pochodzenia. Występuje tylko w filmie "Tajemnica zaginionego królestwa"
    Zwierzaczki z Love&Pet:
    • Belle – owieczka Bloom.
    • Coco – kotek Flory. Pierwszy ożywiony pluszak
    • Ginger – pudelek Stelli.
    • Milly – króliczek Layli.
    • Chiko – kaczorek Tecny.
    • Pepe – miś Musy.

    Szkoły i nauczyciele[edytuj]

    Alfea[edytuj]

    To jedna z trzech najważniejszych (bo jest ich więcej) szkół w świecie Magix. Uczą się w niej same czarodziejki, które w przyszłości pragną zostać prawdziwymi Wróżkami Strażniczkami. Szkoła to piękny, różowoniebieski zamek z olbrzymim dziedzińcem. Uczennice mają tu własne ogromne i cudownie wyposażone pokoje (mieszkają po kilka osób w jednym). W budynku tym znajduje się także biblioteka, w której przechowywane są największe sekrety Magix, chociażby Kodeks, którego kiedyś szukał Lord Darkar. Młode czarodziejki uczą się tutaj o magii, eliksirach, transfiguracji, magio filozofii i dobrych manierach. Nauczyciele są wykwalifikowani, wymagający i surowi. Dzięki temu, młode czarodziejki uczą się jak używać swoich mocy do walki ze złem. Nauka w Alfei trwa od 3 do 5 lat.
    • Faragonda – dyrektorka Szkoły Czarodziejek Alfea, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Miła starsza kobieta, czuła na problemy swoich podopiecznych.
    • Wizgiz – nauczyciel Metamorfosynbiozy (transformacji).
    • Avalon - nauczyciel Magiofilozofii, czyli połączenia magii i filozofii.
    • Griselda - nauczycielka samoobrony, inspektorka szkoły Alfea.
    • Palladium - nauczyciel Eliksirologii (alchemii).
    • Du Four - nauczycielka dobrych manier. Uczy jak być zawsze idealną czarodziejką. Jest wyrafinowana, czasami pretensjonalna.
    • Barbatea - bibliotekarka w szkole Alfea, zawsze bardzo ostra.
    • Ofelia - lekarz i pielęgniarka szkoły.

    Chmurna Wieża[edytuj]

    Szkoła ucząca i kształtująca młode czarownice. Nauczyciele przed swoimi uczennicami odkrywają sekrety czarnej magii, udoskonalania czarów, rzucania klątw i sporządzania eliksirów. Wszystko co złe i niegodziwe rodzi się właśnie w ciemnych zakamarkach tej wieży. Siedziba tej szkoły znajduje się właśnie w olbrzymiej wieży, która mieści się w bardzo mrocznej części Magix. Do tej szkoły uczęszczały kiedyś Trix.
    • Griffin – dyrektorka szkoły czarownic w Chmurnej Wieży, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Uczy podstawowych uroków i astronomii. Dość wredna i nieprzyjemna.
    • Ediltrude i Zarathustra - dwie siostry. Obie są nauczycielkami w Chmurnej Wieży.

    Czerwona Fontanna[edytuj]

    To szkoła dla specjalistów – czyli chłopców. Mieści się w budowli umieszczonej wysoko nad ziemią, przypominającej fontannę. Chłopcy, co prawda, nie uczą się tutaj czarować, ale są doskonałymi szermierzami, a ich specjalnością jest właśnie walka wręcz. Najczęściej swoje umiejętności ćwiczą między sobą, wykorzystując wielkie smoki. Często wykonują przeróżne misje, pomagają czarodziejkom z Alfei. Bardzo często również łapią niebezpieczne potwory. Ich broń jak i środki transportu są bardzo zaawansowane technologicznie.
    • Saladin – dyrektor szkoły magików w Czerwonej Fontannie dziadek Heli, w przeszłości jeden z członków Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Dość niski, ale uprzejmy człowiek.
    • Kodatorta - Nauczyciel. Pomaga uczniom tresować smoki itp. (Coś jak współczesne wychowanie fizyczne). Boi się go Athena - strażniczka kodeksu Czerwonej Fontanny.

    Wrogowie[edytuj]

    • Trix - (serie 1-3) trzy początkujące wiedźmy z Chmurnej Wieży. Ich największym priorytetem jest zdobycie jak największej mocy, nie cofną się przed niczym by osiągnąć swój cel. Niestety na ich niekorzyść wszelkie działania udaremniają im Winx. Początkowo ich celem jest zdobycie Smoczego Płomienia. Błędnie oceniają, że znajduje się on w pierścieniu Stelli i próbują go ukraść (pierwsza seria). Później jednak dowiadują się, że Smoczy Płomień ukrył się w Bloom i postanawiają pozbawić ją mocy. W późniejszym czasie jednoczą siły z Lordem Darkarem (druga seria) oraz Valtorem (trzecia seria), w konsekwencji pozwalając aby Trzy Prastare Wiedźmy (film pełnometrażowy) zawładnęły ich ciałami. Do Trix należą:
      • Icy (ang. lodowaty) – czarownica, władczyni lodu i zimna, przywódczyni Trix. Nie znosi czarodziejek, a zwłaszcza Bloom.
      • Darcy – (od słowa ang. dark - ciemność) – czarownica ciemności i hipnozy. Kiedyś rywalizowała z Musą o Rivena. W 3 serii rywalizowała z Trix o Valtora.
      • Stormy (ang. burzliwy) – ostatnia z Trix, pani burzy i wiatru. W trzeciej części dostaje moc elektryczności od Valtora.
    • Lord Darkar – (druga seria) stwór mogący przybierać postać Mrocznego Feniksa. Chce zdobyć magię Relix. Pod koniec drugiej serii zapanował nad Bloom i zmienił ją w Dark Bloom. Został zniszczony przez połączoną magię Winx - Charmix. Władca Trzech Prastarych Wiedźm, prawdopodobnie największe zło jakie istnieje.
    • Valtor – (trzecia seria) czarnoksiężnik, został zamknięty w wymiarze Omega, czyli w magicznym więzieniu. Trix jednak go wypuściły. Wykrada magię z różnych czarodziejskich światów by stać się najpotężniejszym czarownikiem. Został zniszczony przez Bloom.
    • Trzy Prastare Wiedźmy – przodkinie Trix. Stworzyły Valtora z cząstki Smoczego Płomienia. Dawno temu zniszczyły planetę Domino tocząc bitwę z rodzicami Bloom i pozorując ich śmierć. W filmie pełnometrażowym toczą walkę ze Sky’em i Bloom. Pod jej koniec upozorowują własną śmierć, a w rzeczywistości uciekają z więzienia Obsydianu i łączą swoje siły z Trix. Mowa jest o nich przez całe trzy serie, a także w filmie pełnometrażowym. Wracają w drugim filmie.
    • Mandragora – (film pełnometrażowy) czarownica bardzo zainteresowana historią Bloom. Sługa trzech prastarych wiedźm. Do jej zdolności należy władanie nad wielkimi owadami. Zostaje szybko pokonana.
    • Łowcy Czarodziejek (Czarownicy z Czarnego Kręgu) – pojawiają się w czwartej serii. Chcą zniszczyć ostatnią czarodziejkę na ziemi – Roxy, a także pochłonąć jej moc:
      • Ogron – przywódca bandy magów z Czarnego Kręgu, ma długie czerwone włosy i czarny skafander.
      • Anagan – mistrz prędkości, nosi czarny płaszcz, a dredy upina w kitkę. Jego mocą jest szybkość.
      • Gantlos – wyjątkowo silny, długowłosy blondyn w kapeluszu, i czarnym skafandrze. Ma władzę nad falami sejsmicznymi.
      • Duman – mężczyzna z różowym mohawkyem na głowie noszący czarną szatę, potrafi przeistaczać się w zwierzęta oraz przybierać kształt innych ludzi.

    Moce[edytuj]

    Poziomy mocy i ich zdolności[edytuj]

    Transformacja
    Pierwszy poziom umiejętności magicznych czarodziejki (we włoskiej, oryginalnej wersji używa się określenia la fata – "wróżka", a w angielskiej używa się słowa 'fairy' - "elf", u nas zostało to przetłumaczone po prostu "wróżka", można jednak spokojnie użyć określenia "czarodziejka" – wł. maga). Przechodzi ona podczas niego przez metamorfozę. Pojawia się na niej błyszczący strój, buty, nowa fryzura, dodatki i biżuteria kojarząca się z mocą ów posiadaczki przemiany. Rosną jej także skrzydła. By wyzwolić w sobie dar transformacji, czarodziejka musi obudzić w sobie moc. Aby wywołać transformację trzeba zazwyczaj coś głośno zakomunikować lub wykonać jakiś gest, np. Winx przed transformacją wołają "Magia Winx" i krzyżują palce. Czarodziejka bez możliwości transformacji nie może ukończyć klasy pierwszej. Przemianę może przyjąć również wiedźma (przykład Mirty).
    W wersji Nickelodeon, zamiast "Magia Winx!" transformację błędnie nazwano "Magiczne Skrzydła!", ponieważ tłumacz przekładał tekst na wersję polską ze słuchu: usłyszał słowo "Winx" i pomylił je z angielskim wyrazem "Wings (tłum. Skrzydła)". Pomyłka ta została poprawiona i w późniejszych odcinkach czarodziejki krzyczą "Magia Winx!".
    Charmix
    Drugi poziom magii czarodziejki. By otrzymać Charmix (ang. charm – "urok"), trzeba przezwyciężyć swoje największe lęki i słabości. Przy transformacji czarodziejka zachowuje swój dawny strój z pierwszego poziomu mocy, otrzymuje jednak różne dodatki – najczęściej torebkę i broszkę. Charmix pozwala czarodziejce osiągnąć wyższy poziom siły, a także tworzy możliwość łączenia zaklęć. Dzięki niemu czarodziejki mogą połączyć swe siły, by wspólnie zaatakować wielką siłą. Charmix jest jedynym kluczem do ukończenia drugiej klasy w Alfei. Aby pomóc czarodziejkom w zdobyciu go, dyrektorka Faragonda naucza drugie klasy zajęć w Łączeniu Magii.
    • Magia łączna lub Magia konwergencyjna – uzupełnienie magii Charmix. Przy użyciu tej mocy, czarodziejki łączą swoje siły, dzięki czemu może powstać nawet kolejna czarodziejka o wielu mocach (odc. 38). Jednak to zaklęcie wymaga koncentracji i nie zawsze działa poprawnie. Kiedy straci się nad nim kontrolę, jest w stanie nawet uderzyć w swojego twórcę (odc. 44). Magię łączną najczęściej wykorzystuje się w celu schwytania kogoś w pułapkę. Tworzy się wtedy zazwyczaj magiczną klatkę, złożoną z kilkunastu mocy (np. w Tajemnicy Zaginionego Królestwa wszystkie Winx rzuciły po jednym zaklęciu, przez co powstała Żywiołowa Bariera, coś w rodzaju klatki dla Mandragory). Magię konwergencyjną w pełni można przebudzić w sobie jedynie poprzez Charmix, kiedy jednak już się to zrobi, można jej używać także poprzez Enchantix i Believix.
    Enchantix
    Enchantix (ang. enchant – "czarować") to trzeci, ostatni znany magicznej ludzkości poziom mocy czarodziejki. Po zdobyciu go uczennice stają się pełnoprawnymi czarodziejkami. Po jego zdobyciu można opuścić Alfeę bez skończenia czwartej i piątej klasy. By dostać Enchantix, należy pokazać prawdziwe poświęcenie dla swojego świata (np. uratować planetę lub jej mieszkańca). Wyjątek pojawia się w sytuacji Bloom, której planeta została zniszczona. W takim przypadku czarodziejka otrzymuje Enchantix poprzez medytację i dzięki koncentracji. Przemiana ta jednakże nigdy nie będzie wtedy kompletna. Czarodziejka nie będzie mogła zmniejszyć swych rozmiarów. A właśnie na to pozwala Enchantix.Skrzydła Enchantixu są bardzo delikatne a pył wydobywający się z nich ma właściwości lecznicze, czarodziejka strzepuje odrobinę pyłu do amuletu, którym rysuje jego kształt dzięki czemu może używać pyłu efektowniej może też zebrać go trochę do rąk jak Layla w odcinku "Drużyna Światła". Podczas tej transformacji czarodziejka otrzymuje nowy kostium i większe skrzydła, buty na obcasie zostają zastąpione przez ozdobne linki. W transformacji Enchantix nie można jednak wykorzystać Charmixu, który jest do tej transformacji wymagany.
    • Magiczny pył – moc pojawiająca się równocześnie z Enchantix. Skrzydła Enchantix są dość delikatne i wytwarzają czarodziejski pyłek, obdarzony magicznymi właściwościami. Magicznego Pyłu używa się, by uleczyć ranne osoby, rośliny, zwierzęta itd., a także by coś zniszczyć, np. drzwi, klatkę, ścianę. Magiczny Pył jest bardzo skuteczny i niezwykle potężny. Potrafi również otwierać zamki i leczyć ludzi z stanu obłąkania, kiedy są zahipnotyzowani przez złe moce, lub rzucono na nie czarne klątwy. Magiczny Pył czarodziejka jest w stanie wytworzyć jedynie przy pomocy Enchantix, gdy przejdzie w proces Believix lub inny, traci możliwość posługiwania się tą zdolnością.
    • Minimalizacja – czyli po prostu możliwość zmniejszania swoich rozmiarów. Czarodziejki dzięki temu, że się zmniejszą do wielkości elfów, mogą bez problemu przelecieć niezauważone lub wejść do zamkniętych pomieszczeń poprzez mały otwór.
    Wróżka Strażniczka
    O funkcję tę starają się wszystkie czarodziejki po tym jak zdobywają Charmix i Enchantix. Wówczas są poddawane próbie odwagi i poświęcenia. Tylko niektórzy zasługują na ten ważny urząd, polegający na ochronie własnego świata. Dzięki temu, że czarodziejka zaczyna być Wróżką Strażniczką (wł. La Fata Madrina – dosłownie "Wróżka Matka Chrzestna") automatycznie kończy swoją naukę w szkole. Winx otrzymały ten zaszczyt w pierwszym filmie pełnometrażowym "Klub Winx - Tajemnica Zaginionego Królestwa" po niespełna trzech latach nauki. Niestety z wyjątkiem Bloom, gdyż ta nie miała świata (ani ludzi, rodziny), z którego pochodzi i o który mogłaby dbać (dopiero później go odnalazła i uratowała).Po uratowaniu biologicznych rodziców i ojczystej planety, Bloom staje się Wróżką strażniczką jak i zyskuje pełną moc Enchantix ( potwierdza to lektor w filmie na samym końcu). W 4 serii wraca jako nauczycielka w Alfei i dokonuje przemiany w Mini czarodziejkę.

    Believix – moc ziemskich czarodziejek[edytuj]

    Believix (ang. believe – "wiara") to nic innego jak "prywatna" moc ziemskich czarodziejek. Nie jest czwartym poziomem mocy! Może narodzić się tylko i wyłącznie na Ziemi, bo to ziemskie czarodziejki ją stworzyły. Czarodziejka z innego świata, może zdobyć tę przemianą i wszystkie moce z nią związane, ale tylko jeśli sprawi, że ktoś, kto nie wierzy w magię, nagle zacznie ją doceniać. Wówczas następuje przemiana. Believix może zdobyć każda czarodziejka z jakiegokolwiek świata, nawet taka, która nie ma Charmix ani Enchantix. Wystarczy tylko, aby miała zadatki na czarodziejkę (pochodzenie, magiczne zdolności, geny itd.) i aktualnie przebywała na Ziemi.
    Winx dostały Believix dzięki temu, że Roxy w nie uwierzyła. Natomiast nowe przemiany Sophix i Lovix, otrzymały dzięki Darom Przeznaczenia, które wręczyły im Eteryczne Czarodziejki. Każda z Winx posiada swoją indywidualną siłę Believix, ale wszystkie tyczą się właśnie wiary. Budzą i ożywiają wiarę w innych ludziach, to dodaje czarodziejkom jeszcze większych sił. Siła życia - to magia Bloom, pozwala jej leczyć, a nawet ożywiać ciężko ranne osoby. Ocean światła - czar Stelli pozwalający uspokoić się i rozluźnić. Jasne serce - używa go Musa i dzięki tej mocy otwiera ludzkie serca dla innych.Oddech życia - magia Flory, ożywia w ludziach wrażliwość na piękno natury. Skarb umysłu - czar, który pozwala Tecnie rozjaśnić umysły innych, by zrozumieli swoje błędy. Duch odwagi - zaklęcie należy do Layli i dodaje ludziom odwagi.
    Believix posiada również moc ogólną - polega na zmianie skrzydełek na inne, które mają indywidualne możliwości. Każdą z tych mocy można używać do woli, wystarczy je w sobie odkryć. Tylko Roxy nie może ich jeszcze używać, ponieważ nie opanowała w pełni swojej siły.
    • Speedix (ang. speed – "prędkość") – jak sama nazwa wskazuje, skrzydełka te pozwalają poruszać się bardzo szybko, idealna moc przystosowana do pościgów lub ucieczki.
    • Zoomix (ang. zoom – "zbliżenie") – dzięki tym skrzydłom można przez przeszkód podróżować, służą jak teleportacja w wybrane przez siebie miejsce.
    • Tracix (ang. trace – "ślad") – to taki bilet do przeszłości. Dzięki temu można dowiedzieć się, co działo się jakiś czas wcześniej w miejscu, w którym się aktualnie przebywa.
    Istnieją różne rodzaje Believix – jest to naprawdę bardzo rozbudowana moc. Każda grupa czarodziejek ziemskich dostosowała swoje moce do miejsc, w których mieszka, żyje, pracuje. Istnieją chociażby ziemskie czarodziejki natury, czarodziejki lodu i cała masa innych. Niestety, nie można tych mocy zdobyć od tak, każda z tych sił posiada swoje źródło w miejscu, z którego pochodzi (znowu decydują o tym geny lub miejsce zamieszkania).
    • Sophix – moc ziemskich czarodziejek natury. Nazwa wywodzi się od jednego z gatunków orchidei (łac. sophronitis). Nasze Winx dostały ją w postaci kwiatu (właśnie orchidei) wówczas, jak wybierały się do dżungli, gdzie jest cała masa magicznych stworzeń, roślin i innych niespodzianek. Trudno byłoby im się poruszać po tym terenie, gdyby nie ta moc. Pozwala im na bezproblemowe pokonanie sił natury. Przedstawicielką tego rodzaju Believix jest czarodziejka Diana.
    • Lovix – moc czarodziejek mieszkających w wiecznie zaśnieżonej części świata. Nazwa powstała z racji tego, iż Winx dostały ją w postaci lodowych serc (ang. love – "miłość"). Przemieniając się, Winx otrzymały kolorowe futerka, która zupełnie odchodzą od znanych dotychczas stroi. Prawie w całości są pozakrywane, dzięki czemu mogą przez problemu poruszać się w tym lodowatym miejscu. Przedstawicielką Lovix jest czarodziejka Aurora.

    Magiczne przedmioty[edytuj]

    • Wodne Gwiazdy – magia najsilniejsza w mocach Winx, równie silna jak Płomień Smoka lecz zupełnie odwrotna, niezdolna do życia w tym samym wymiarze co Płomień Smoka.
    • Pergamin Opozitusa – na Opozitusie wszystko jest inne. Naruszenie pergaminu sprawia, że wszystko jest takie samo.
    • Medalion Smoka – to medalion, który Bloom zdobywa dzięki odwadze. Jest bardzo potężny.*
    • Pierścień Wróżek – Flora dostaje go od wróżek.
    • Biały Krąg – Posiada go Roxy i tylko ona może nad nim panować. Jest to bardzo potężny, ale i niebezpieczny przedmiot, ponieważ można zostać opętanym przez Nebulę. To też jest portal do królestwa Morgany.
    • Czarny Krąg - łowcy ukryli w nim swoje moce.W odc.102 tworzą portal by zniszczyć czarodziejki.
    • Pierścień Stelli - Posiada go Stella. Zamienia się on w berło z gwiazdą na czubku. Jest złoty. Zmienia się on w berło gdy Stella krzyknie 'Solaria'!!! Widać go jedynie w 1 i 2 serii podczas Charmixu i Transformacji. Trix chciały go ukraść, na szczęście został odzyskany przez Winx. W 3 serii pojawia się jeszcze raz i po raz ostatni, gdy Stella wykorzystuje go by obronić swojego ojca przed smokiem. Po tym wydarzeniu zyskuje moc Enchantix, w trakcie której nie może używać berła.
    • Klucze Winx - pojawiają się w 4 serii. Winx dostają je od pani Faragondy gdy zaczynają uczyć w Alfei. Klucze przypominają skrzydełka enchantixu. Otwierają drzwi do sali zaklęć.

    Moce wrogów[edytuj]

    • Znak Valtora – magia Czarnoksiężnika Valtora, dzięki której może umieścić na ciele człowieka tajemniczy znak, który pozwala Valtorowi kontrolować osobę.
    • Moc Elektryczności – nowa moc Stormy. Czarownica dostała ją od Valtora. Umożliwia tworzenie burzowych harpi.
    • Gloomix – amulety zwiększające moc magii, coś jak Charmix ale występuje u czarownic. Trix dostały je od Lorda Darkara.
    • Ostateczna Forma Trix dostały ją od Valtora pod koniec 3 serii czarownica ma kompletnie inny strój i makijaż.

    Inne moce[edytuj]

    • Światło Solarii – to kula mocy całej Solarii. Zakłócenie go sprawia, że pada deszcz na tej planecie.
    • Filozofomagia – potrafi zniszczyć i zakląć bardzo silną siłą

    Odcinki specjalne[edytuj]

    W 2011 roku Nickelodeon rozpoczął prace nad odcinkami specjalnymi pierwszego sezonu. Seria odcinków tych ma na celu przypomnienie i odświeżenie historii. Pierwsza seria (która liczyła 26 odcinków po 23 min) została zmieszczona w trzech epizodach, każdy z nich liczy ok. 50 min. Grafika została tutaj poprawiona i odnowiona. Większość zbędnych detali została pominięta, a w odcinkach pokazano jedynie najważniejsze wątki. Niektóre elementy w wyglądzie postaci zostały drastycznie zmienione, np. stroje głównych bohaterek. Akcja serii toczy się szybko i sprawnie, zmierzając do głównego wątku, czyli odnalezienia w Bloom jej naturalnych mocy oraz pokonania wiedźm Trix.

    Magazyn "Winx Club"[edytuj]

    Media Service Zawada w 2006 roku rozpoczął wydawanie magazynu "Winx Club" w Polsce, który istnieje do dnia dzisiejszego. Opowiada losy każdej z głównych bohaterek, które mają miejsce pomiędzy wydarzeniami z serialu "Winx Club". Komiks zawarty w magazynie różni się od faktów podanych w serialu. Pojawia się tam także cała masa nowych postaci i sytuacji. Oprócz komiksu magazyn zawiera informacje dotyczące mocy, urody, szkoły, problemów i życia współczesnych nastolatek. Czasopismo kierowane jest dla osób między 8-16 rokiem życia. Wychodzi raz w miesiącu, a do każdego numeru dołączony jest prezent.
    Information icon.svg Osobny artykuł: Winx Club (magazyn).

    Wydania na terenie Polski[edytuj]

    Information icon.svg Osobny artykuł: Winx Club (magazyn).

    Wersja polska[edytuj]

    Serie I-III

    Opracowanie i udźwiękowienie wersji polskiej:
    na zlecenie MiniMaxa (odc. 1-26) / ZigZapa (odc. 27-78) – Studio Eurocom
    Reżyseria:
    ,
    LektorJerzy Dominik

    Teledyski

    Wersja polska: na zlecenie kanału ZigZap – Studio Sonica
    ŚpiewałaOla Szwed
    Information icon.svg Osobny artykuł: Winx Na Koncercie.
    Premiera wydania DVD w Polsce - 16.05.2011r.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz